22.3.08

WIJVENWEEK: huishouden

Vermits ik nog geen echt huishouden heb zal ik jullie maar vertellen over mijn kookkunsten.
Velen zijn er al door verleid. De ene door mijn gyros, een andere door mijn scampi's en nog een andere door mijn wortelpuree.

Ik vind het zalig om de geuren op te snuiven van allerlei groenten, in boter gebakken vlees... te experimenteren met allerlei kruiden, pastaschotels en slaatjes.
Mijn voorkeur gaat uit naar de Italiaanse keuken. Steenvast zit er in elk gerecht wel wat oregano. Het is leuk dat je met zoveel verschillende pastasoorten steeds weer een ander gerecht kan klaarmaken, ook met 10 000 soorten sauzen de pasta kan opvrolijken. Mijn favorieten staan vol van kookblogs en receptensites.

Maar het liefst verkies ik toch wel eens een echt Italiaans restaurant. Op mijn nummer 1 staat Eat@128 in de Vlaanderenstraat in Gent en op nummer 2 Da Giani In Kortrijk. Daar krijg je het meeste genot ooit, van een klein hapje, in je mond. Daarvoor zal ik zeker nooit nee zeggen.

Om het nog even over mijn kookkunsten te hebben. Mijn mama wordt iedere dag in de vakantie verwend door mijn gerechten.
Zo kreeg ze dinsdag:
aperitiefhapje: stukjes croques met parmaham mozarrela en tomaat en bitterballekes
hoofdgerecht: tournedos chasseur met gebakken patatjes en sla
dessert: zelfgebakken flan

Woensdag
wortelpuree met boerenkipburger

Vandaag
pastaschotel in de oven

Zeg nu zelf, zou je niet eens van mijn kookkunsten willen proeven?

1 opmerking:

Charlien zei

Je mag me ossan eki inviteren!

x