Een heel simpel, gisteren pas uitgevonden receptje, voor 3 personen.
Men kope een pak verse raviolli in den aldi.
Men koke ze volgens de bijsluiter wanneer de saus bijna klaar is.
De saus.
Men stove een uitje en wat knoflook. Men voegt er een halve in mini kubusjes gesneden rode paprika bij (eventueel ook aubergine en courgette). 5 min laten stoven. Je voegt er 500ml passata aan toe, een groentebouillonblokje en een goeie scheut witte wijn. Champignons toevoegen. Dit zachtjes laten koken voor 15minuutjes. Op het einde (als je zoals mij geen room in huis hebt) een smeerkaasje. Daarna zou ik rijkelijk met parmezaanse kaas overstrooid hebben, maar had ik niet, dus werd die ook vervangen door het smeerkaasje.
Enjoy
xoxo
Posts tonen met het label recepten. Alle posts tonen
Posts tonen met het label recepten. Alle posts tonen
9.8.08
Receptje: courgettesoep
1kg courgettes
2 tomaten (ontveld)
4 uien
70gr kervel
2 1/2l kippebouillon
40gr boter
kruiden peper en zout, maggi, selderijzout
Courgettes zonder zaadjes in blokjes snijden.
Uien pellen en in stukken snijden.
Tomaten ontvellen en in stukken snijden.
De boter smelten en de groenten even aanstoven.
De bouillon erover.
Kwartiertje laten koken.
Mixen
Kervel erbij en goed kruiden.
Smakelijk
Tip: serveren met crutons mmmmm
2 tomaten (ontveld)
4 uien
70gr kervel
2 1/2l kippebouillon
40gr boter
kruiden peper en zout, maggi, selderijzout
Courgettes zonder zaadjes in blokjes snijden.
Uien pellen en in stukken snijden.
Tomaten ontvellen en in stukken snijden.
De boter smelten en de groenten even aanstoven.
De bouillon erover.
Kwartiertje laten koken.
Mixen
Kervel erbij en goed kruiden.
Smakelijk
Tip: serveren met crutons mmmmm
1.8.08
Garnaalkroketjes
Deze keer heb ik me eraan gewaagd om het befaamde recept van de mémé van Kenny na te maken.
Ik had me voorgenomen om enkele mooie foto's te maken van de garnaalkroketjes, maar tot mijn grote ontsteltenis waren ze plots op en had ik geen foto gemaakt.
Dit geeft dan ook goed weer hoe lekker ze waren of hoe superlekker ze waren.
Je zou wel denken veel werk, maar eigenlijk is het dit niet. Het is echt heel simpel om te maken. Ik wil je het recept zeker niet onthouden zodat je ook eens je liefje/vriend/vriendin kan verrassen. Want als ze allemaal dezelfde smaakpapillen zouden hebben als mijn liefje dan scoor je zeker 11 op 10.
Het receptje dus:
Benodigdheden:
Ik had me voorgenomen om enkele mooie foto's te maken van de garnaalkroketjes, maar tot mijn grote ontsteltenis waren ze plots op en had ik geen foto gemaakt.
Dit geeft dan ook goed weer hoe lekker ze waren of hoe superlekker ze waren.
Je zou wel denken veel werk, maar eigenlijk is het dit niet. Het is echt heel simpel om te maken. Ik wil je het recept zeker niet onthouden zodat je ook eens je liefje/vriend/vriendin kan verrassen. Want als ze allemaal dezelfde smaakpapillen zouden hebben als mijn liefje dan scoor je zeker 11 op 10.
Het receptje dus:
Benodigdheden:
- 150g garnalen (ik deed er 200g en er is vraag naar nog meer)
- 50g kaas (ik deed 40g omdat papa het niet zo graag heeft)
- peper en zout en nootmuskaat (gebruikt de mémé niet, maar ikke wel en vonden ze heel goed passen)
- 1/2l melk (ik gebruike halfvolle)
- 150g boter (solo of ander merk)
- 150g bloem
- 2 eierdooiers
- bloem voor de bolletjes
- eiwit voor de bolletjes
- paneermeel voor de bolletjes
Bereidwijze:
- Maak een roux van de boter/bloem
- Voeg de melk toe
- Laat indikken tot een hele dikke saus
- Kruid dit alles met peper, zout en nootmuskaat
- Voeg de eierdooiers toe
- Meng in dit mengsel de kaas en de garnalen
- Strijk dit mengsel uit op een grote vleesplank en laat een nacht afkoelen
- De volgende dag maak je bolletjes, schijfjes wat je maar wil van het deeg
- Deze haal je telke male door de bloem-eiwit-paneermeel en herhaal
- Daarna bak je de kroketjes op de hoogste stand van je frituur tot ze een mooi bruin kleurtje hebben
Smakelijk
met dank aan de mémé van Kenny en de Boerinnebond :)
Abonneren op:
Posts (Atom)