1.8.08

Garnaalkroketjes

Deze keer heb ik me eraan gewaagd om het befaamde recept van de mémé van Kenny na te maken.
Ik had me voorgenomen om enkele mooie foto's te maken van de garnaalkroketjes, maar tot mijn grote ontsteltenis waren ze plots op en had ik geen foto gemaakt.
Dit geeft dan ook goed weer hoe lekker ze waren of hoe superlekker ze waren.

Je zou wel denken veel werk, maar eigenlijk is het dit niet. Het is echt heel simpel om te maken. Ik wil je het recept zeker niet onthouden zodat je ook eens je liefje/vriend/vriendin kan verrassen. Want als ze allemaal dezelfde smaakpapillen zouden hebben als mijn liefje dan scoor je zeker 11 op 10.

Het receptje dus:

Benodigdheden:
  • 150g garnalen (ik deed er 200g en er is vraag naar nog meer)
  • 50g kaas (ik deed 40g omdat papa het niet zo graag heeft)
  • peper en zout en nootmuskaat (gebruikt de mémé niet, maar ikke wel en vonden ze heel goed passen)
  • 1/2l melk (ik gebruike halfvolle)
  • 150g boter (solo of ander merk)
  • 150g bloem
  • 2 eierdooiers
  • bloem voor de bolletjes
  • eiwit voor de bolletjes
  • paneermeel voor de bolletjes

Bereidwijze:

  • Maak een roux van de boter/bloem
  • Voeg de melk toe
  • Laat indikken tot een hele dikke saus
  • Kruid dit alles met peper, zout en nootmuskaat
  • Voeg de eierdooiers toe
  • Meng in dit mengsel de kaas en de garnalen
  • Strijk dit mengsel uit op een grote vleesplank en laat een nacht afkoelen
  • De volgende dag maak je bolletjes, schijfjes wat je maar wil van het deeg
  • Deze haal je telke male door de bloem-eiwit-paneermeel en herhaal
  • Daarna bak je de kroketjes op de hoogste stand van je frituur tot ze een mooi bruin kleurtje hebben

Smakelijk

met dank aan de mémé van Kenny en de Boerinnebond :)

2 opmerkingen:

Anoniem zei

lang leve de Arno kroket, laat hem smaken, en volgende keer foto hé

Didier zei

En stelen die handel... *JOINK*