11.8.08

Super Mario Galaxy


Ik zeg het U, dus geloof het maar HET IS SUPERFANTASTISCH.
Ik had al langer een oogje op dit spel, maar had het nog nooit te pakken gekregen. Altijd maar moest ik wachten tot mijn liefje het eindelijk zou kopen. Maar dit weekend kon ik me toch niet bedwingen en moest en zou ik dat spel spelen. Dus heeft mijn liefje me maar meegenomen naar Movie Max waar we het konden huren. Drie dagen maar, jammer genoeg....
Maar het waren geweldige uren. Samen met mijn liefje haalden we de ene na de andere ster binnen. Dat is het doel van het spel. Je hebt het controleschip waar alle nieuwe werelden tevoorschijn komen maar eerst moet je in iedere wereld ook nog eens wereldjes ontdekken door het vinden van sterren. In de werelden komen steeds dingen van weleer tevoorschijn. Zo heb je de monsterballetjes van de Mario voor N64, de bommetjes van Marioland 3, het ecologische van de Mario van de Game cube, het onzichtbaarheids-makende-icoontje van Mario Kart en de 1UP die overal wel aanwezig is.
Ook de bewegingen zijn leuk, het is niet doodweg met je Wii-toestelletje vooruit en links en rechts gaan, nee je moet zwaaien met het ding om naar een andere wereld te vliegen via een Mega-Ster en je moet racen door het Wii-toestelletje helemaal recht te houden en schuin te bewegen ... Onverstaanbaar wss mijn uitleg, maar je moet het gewoon huren dat spel...
De muziek, de geluidjes, de mannetjes en de parcours, het is allemaal geweldig...
Ook mijn liefje vindt het, dus zal ik wss niet zolang meer moeten wachten om het meer dan een weekendje te kunnen spelen.

3 opmerkingen:

Didier zei

Heh mario... das lang geleden da k da nog gespeeld en. Ergens nog de eerste versie op pc. Da waren pas coole spellen. Al vind ik persoonlijk dat er ook veel rommel mario games zijn uitgekomen. Maar kben ook geen die-hard mario fan. Nuja ieder zijn ding.

Kenny Deriemaeker zei

Je liefje was weer eventjes zes jaar oud toen het Mario-kruipt-in-een-groene-buis geluidseffectje door de speakers kwam :)

Yes, dit smaakt naar meer.

Didier zei

Heh, ja gie. Die coole geluidjes. Da was pas de max. Nu zijn game developers constant bezig met super kwaliteit en supergeluidjes terwijl de simpele dingen het juist doen. Mssn iets om te onthouden kenny ;)