22.2.08

De trein


Heb jij ook zo van die spannende leuke verhalen? Ik wel. Zoals gisteren.

Ik stap op om 15u20, op de rechtstreekse trein naar Kortrijk-Poperinge van 15u41.
Toen hoorde ik het spannende verhaal van de gestolen fiets.
Zegt de ene: 'Op school is het niet nodig hoor dat ik mijn fiets sluit'.
Zegt het meisje:'je moet toch iedere keer je fiets sluiten.'
Zegt de jongen: 'maar ja hij was nu toch gesloten'
Zegt het meisje 'ja maar met zo'n dom slot' (het was een rood slot, die hij al 3x had gelast en die zo dun was als een pink)
Zegt de jongen: 'ja ik weet nu dat ik het niet meer zal kunnen gebruiken'.
Daar moet je dus tot Deinze naar luisteren.

Van Deinze tot Kortrijk.
Er stappen vier werkmensen op. Twee komen er voor mij zitten en een naast mij. De kaartjesknipperin komt binnen.
Zegt ze:'dag luc'
Zegt hij: 'ik ben luc niet hoor'
Zegt zij: 'maar jawel'
Zegt hij: 'maar nee, het is mijn tweelingsbroer'
Zegt zij:'maar nee je maakt me iets wijs'
Zegt hij:'ik zal mijn paspoort tonen'.
Ze kijkt.
Zegt ze:' aja je hebt gelijk' ...
(ter info: Luc, was machinist bij de NMBS, daarom dat de kaartjesknipsterin hem kende)

Aangekomen in Kortrijk.
Mijn lief stapt op, maar hij is niet alleen. Hij wordt gevolgd door wel 10 kleine kleuters (lees pubers). Die tot Komen zitten te luisteren naar techno-muziek.

Vanaf Komen tot Ieper eindelijk op het gemak. Rustig, zonder wilde verhalen.

De trein stopt: 'station Ieper'.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

ik hoop dak sebiet op m'n gemak naar huis kan sporen... al vrees ik er wel voor! Indien er zich spannende verhalen voordoen, zal je het als eerste weten ;-)

x

Charlien zei

Mijn treinverhaal dus:
Na een vermoeiende dag stage zou ik gisteren de trein om 17u57 in Gent nemen. Dan zou ik omstreeks 19u in Ieper aankomen. Het begon al slecht toen ik rond 17u45 op perron 5 toekwam. Er stond al veel volk. "Dat wordt vechten om een zitplaatsje", dacht ik. Ik had helemaal geen zin om recht te staan, want dat had ik al de hele dag gedaan. Kort voor de trein normaal gezien zou aankomen, kwam de melding dat de trein 5minuten vertraging had. 5 minuten langer rechtstaan! Ik zuchtte even. De 5 minuten veranderdern in 15 minuten en later in 20minuten. Het werd als maar slechter. Het perron stond ondertussen vol met mensen en er heerste grote onzekerheid op welk perron de trein zou vertrekken.
Op weg naar perron 2 kwam ik I. tegen. De ganse kudde mensen verplaatste zich naar perron 2. Gelukkig wist I. 2 plaatsje op de trein te bemachtigen! Een in Kortrijk aangekomen was het terug een gevecht om een plaatsje te vinden, maar gelukkig kreeg I. dit terug voor elkaar. We zaten bij J., een jeugdvriendin van mijn zus, en een onbekend meisje. Het onbekende meisje vroeg ons net voor we in Komen aankomen naar waar de trein reed. "Ieper - Poperinge", antwoordden we. "Oh, niet naar Brugge?", vroeg ze. Het onbekende meisje zat duidelijk op de verkeerde helft van die trein die in Kortrijk gesplitst was. Ze stapte in Komen af en zou dan de trein richting Kortrijk nemen.
Omstreeks 19u30 kwam ik in Ieper aan. Ik had het overleefd!