17.4.08

Wat ik zo leuk vind aan mijn studententijd

  1. Lang slapen: al is dit maar dit semester van toepassing. Ik heb 1x in de week om 8u15 les, wat best wel vroeg is, maar ik heb niet te klagen, want dat heb ik nu vier weken niet meer.
  2. Veel vrienden: tijdens de lessen, tijdens de pauze, tijdens het middageten, tijdens groepswerkjes leer je altijd wel mensen beter kennen. Op school verloopt dat allemaal vanzelf.
  3. Veel vrije tijd: al geldt dat niet voor al mijn klasgenootjes. Met mijn amper 14u les heb ik echt veel vrije tijd. Dan kan ik eens lekker lang gaan shoppen in Gent, aan de graslei zitten, cinemaatje doen, koken voor mijn geliefde, tv kijken...
  4. Mijn eigen kot: het is best wel leuk thuis, maar nu ik ouder word, merk ik toch dat ik mijn eigen gewoontes heb en dat kan ik allemaal uiten hier op kot.
  5. Gent: Gent is super, je hebt er leuke winkels, leuke mensen, lekkere restaurants, leuke gebouwen en een heel leuke uitgaansbuurt.
  6. Dat ik niets zelf hoef te betalen: het leven is duur, vooral voor een student. Als je eten klaarmaakt heb je vaak te veel, als je weggaat drink je vaak teveel, als je gaat shoppen koop je vaak te veel, gelukkig hoef ik voor niets in te staan.
  7. De vreugde van het naar huis gaan: als je thuis woont weet je vaak niet wat je mist. Het is pas door een hele week op kot te zitten dat je naar mama's of papa's eten verlangt, alle aandacht die helemaal op jou is gericht, de warme welkom, de was die telkens wordt gedaan, ...
  8. de examenperiode: het is een beetje stresserend, maar uiteindelijk moet je maar 2u naar school en jezelf gaan bewijzen.
  9. de tramrit: het klinkt zo stom, maar ik hou ervan om met de tram door gent te rijden. Ik zie er dan steeds allerlei soorten mensen, soms grappige, soms hele mooie, soms erge stinkerds maar het is voor mij vooral een moment van bezinning. Vooral wanneer de zon schijnt en ik half met mijn hoofd tegen het raam leun.
  10. mijn (half)geheime dateplekje: vroeger en nu steeds met mijn liefje. Niemand die weet hoeveel mensen er komen, wat we doen, wat we vertellen tegen elkaar, ... Mijn kleine geheimpje.

En jij, wat vind (vond) jij?

7 opmerkingen:

Didier zei

Het is wel leuk om student te zijn. Maar die vrije tijd is maar nu en dan. Vandaag had ik een vrije dag maar het werd weer werken. Gelukkig zijn er nog de vrienden é. :D

Charlien zei

Dat het bijna gedaan is en dat ik het zal missen...

Kenny Deriemaeker zei

Klinkt zuuper. Goed dat je beseft dat het tijdelijk is, en dat je er zoveel mogelijk van moeten genieten terwijl het nog duurt.

Alle dagen heen en weer met de trein heeft ook z'n charmes, maar ja... ik wouste dat ik jou was.

Of bij jou, ook goed :)

x

Didier zei

http://www.hln.be/hln/nl/35/Seks-Relaties/article/detail/246170/2008/04/17/5-types-meisjes-die-je-in-cafes-vindt.dhtml

Dat is iets over het uitgaan. Welk type ben jij :D haha

Maud zei

ja ik had het ook gezien
kwas aant twijfelen of ik het er zou bijzetten
maarja ik weet lik niet
er is niets dat echt bij me past
ik heb wel steeds mijn fototoestel bij me, maar de rest klopt er niet van...

Didier zei

Haha kweet et wel wi, maar kmoest wel aan je denken. Kvon et grappig.

Anoniem zei

je dateplekje, en dak er verdorie nog nooit geweest ben! deju. ma ja, traag van begrip hé