27.4.08

Bloemen

Vroeger zou ik gezegd hebben dat ik er niet van houd, maar nu is het toch wel anders. Waarschijnlijk doordat er hier (thuis) iedere dag wel verse bloemen staan. We hebben ze in boeketvorm, in bloemstukvorm, in potgrondvorm en gewoon los-in-vazen-vorm.
"Het is zonde van het geld", zei ik vroeger en dat is waar, maar als ik het nader bekijk dan zijn heel veel zaken "zonde van het geld". En het is mooi, het ruikt lekker en ik word er toch zo vrolijk van. Eigenlijk kan ik me ook geen huis voorstellen zonder bloemetjes. Het liefst zou ik mijn kot vol zetten met Spaanse Margriet en Daisys en Gerbera's. Maar ik heb er het geduld niet voor om ze op tijd water te geven, ze bij te knippen en ... wat je eigenlijk allemaal moet doen met bloemen.
Dus wanneer ik ze krijg, zijn ze heel speciaal (ik heb er dan ook nog niet veel gekregen). Eigenlijk zou het roosje mijn favoriete bloem moeten zijn want ooit voor mijn verjaardag van mijn lieve vriend didier kreeg ik een roosje, mijn eerste echte roosje!! En op mijn 18e verjaardag een boeket rozen van mijn allerliefste mémé. Die bloem is waarschijnlijk te emotioneel, daarom kies ik voor een andere. Eentje die me aan de zon doet denken, aan het wilde natuur leven.
Kortom ik hou nu wel van bloemen. En nee ik verwacht nu geen bloemen, want dan is de schoonheid er weer vanaf. Ik wil dat ze allemaal even speciaal zijn als die van Didier en van mijn mémé.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

een bloem, zo broos
een bloem , zo mooi
een bloem, zo fris
een bloem, dat ben jij die ik zo mis.

Kenny Deriemaeker zei

*applaus voor anoniem*

Bloemekes kunnen heel mooi zijn, ja. Kheb er nog nooit gekregen van Didier, however :/

Didier zei

Een huis zonder bloemen zou inderdaad raar doen. Niet dat het hier vol bloemen staat, maar een beetje kan nooit geen kwaad.