28.4.09

Geknaag

Een sociale school, zo heet het... Hogeschool Gent, richting Sociaal-Werk. Uren moeten we verslijten aan reflecties schrijven en dan gebeurt dit... Ik voel me er echt niet goed bij en omdat ik het niet aan Kenny kan vertellen doe ik het maar hier.
Tijdens groepswerk moet iedereen een enveloppe maken met daarop je naam. Deze legde de lerares vanvoor en daarna moest je vier briefjes richten naar mensen, met daarop een positieve eigenschap van hen. Natuurlijk lijkt het leuk in het begin, maar wat als iemand dan geen briefje krijgt. Ik dacht bij mezelf ik schrijf eens naar mensen waartegen ik nog niet heb gezegd wat ik leuk vind aan hen. En daarom zit ik nu dus met geknaag.
Ik had een aantal briefjes in mijn enveloppe. Maar een vriendin had er geen. Ik zag aan haar dat ze er wel zwaar aan tilde. Het is natuurlijk niet tof, dat iemand geen briefjes krijgt. Maar de lerares moet dat zelf toch ook weten dat dit kan voorkomen en dat iemand zich daardoor heel erg slecht gaat voelen. Ik vind eigenlijk dat dit niet kan als oefening. Zo voelt iemand zich toch direct uitgesloten. Ze had beter iedereen naar iedereen een positieve boodschap laten schrijven.
Dus nu zit ik ermee, maar ik heb het voor mezelf opgelost... Ik heb haar gesmst... Haar wat moed ingesproken en ze was er heel blij mee...
Gelukkig kan ik mij er nu ook bij neerleggen.

25.4.09

Te soepel

Het is ongeveer twee jaar geleden, dat ik er ben geweest. Nu moet ik terug.
Ik ga niet graag. Maar het is nodig.
Wat is nodig vraag je je waarschijnlijk af? Wel de kinesist. De dokter zei: 'oei oei, helemaal gespannen en ontstoken. Heb je stress?' Ik zei: 'Tuurlijk heb ik stress, 'k heb alle dagen stress'. Hij reageerde er niet op. Omdat hij me al goed genoeg kent, denk ik dan. Stress heeft een verkeerde invloed op me. Mijn buik lijdt eronder, nu mijn nek en soms ook mijn keel. Maar nu moet ik bij mijn medicijnen ook naar de kinesist. Ik ga niet graag. Ze kraken mij, wringen mijn vel en vet in alle bochten en ik moet halfnaakt een kwartier stilzitten, met elektroden in mijn nek. Daarna moet ik oefeningen doen, waardoor ik erna een hele dag met pijn rondloop.
Maar ik moet wel, want ik heb pijn. Uiteindelijk betert het wel. En misschien doordat ik nu een nieuwe kinesist heb, duurt het dan wel 4 jaar vooraleer ik moet terug gaan.

22.4.09

Cuisiner en français

Ik dacht dat het wel zou overgaan, mijn gekke fascinatie van kookblogs, kookprogramma's, kookshops, ... Maar eigenlijk gaat het helemaal niet over. Zo erg al dat ik nu zelf in het Frans naar kookprogramma's kijk.
Eigenlijk ligt de schuld niet bij mij, maar bij E. Op een dag las ik dat ze ging meedoen aan het kookprogramma Komen Eten op Vijftv. Omdat ik zo ontzettend benieuwd was naar hoe ze eruit zag en wat anderen over haar eten zouden zeggen, heb ik gewoon alle afleveringen moeten bekijken, want zij kwam als laatste. Omdat ik het zo'n leuk programma vind, bekijk ik het nu ook op RTBF, in het Frans dus.
Al moet ik zeggen dat het programma daar toch een groter sterretje verdient dan bij ons.
-Ze zijn met vijf mensen, dus vullen de vijf dagen van de week ipv hier vier.
-Ze hebben een entertainingsmoment waarbij ik altijd heel hard moet lachen (zoals daar was Sumoworstelen)
-Ze hebben luxueuzere hapjes dan bij ons
-Ze zijn eerlijker

beter dus om naar te kijken, voor mijn kookkunsten en voor mijn Frans.

10.2.09

Paris

De donderdag zijn we dus vertrokken naar Parijs, met de Flairbon. We hadden wel de goedkoopste tickets niet, maar doordat we vanuit Rijsel vertrokken was het hetzelfde bedrag.
Met de metro richting hotel. We hebben eventjes moeten zoeken, want we waren de verkeerde kant uit gegaan, maar ondertss hadden we al de Sacre Coeur gezien. Het was dus echt heel dicht van ons hotel. We hadden geluk en mochten er sochtends al in. Daarna hebben we een heel leuke wandeling gemaakt in Mont Martre en beneden de berg als je de boulevard afloopt kom je de Moulin Rouge tegen, dus hebben we ook gedaan.

Daarna zijn we naar de L’Arc de Triomphe geweest. Kwas geschrokken, want toen we uit de metro kwamen, stond hij daar, imposant zoals hij is.
We besloten om de Champs Elysees door te wandelen, maar dat bleek de dag nadien niet zo verstandig te zijn geweest. Veel Starbucks. Een Peugeot winkel, met heuse bolides, echt geheel futuristisch en de chiqste winkels, lik Louis Viton en wuk ej daar nog allemaal :p. Aan het einde kwamen we lik bij twee mooie gebouwen, wat het precies is weet ik nog niet. Maar het ene hete Petit Palais. Met de fameuse brug Le pont des Invalides, met al dat goud en zicht op de Eifeltoren. We hadden hem al gezien op Mont Martre.
Via de Seine doorgewandeld naar place de La Concorde en het Louvre. Ik was verbaasd van het mooie gebouw. Het staat vol met filosofen. Voltaire, Rousseau. Het is zo aimabel allemaal en het straalt echt het heroïsche van die tijd uit.



Daarna hebben we heerlijk Frans gegeten. Een boeuf grillée, of entrecôte lik daw zeggen. En natuurlijk crème brûlée vo mij é, Kenny had liever de moelleux au chocolat. We werden heel goed bediend, gratis brood, gratis sla, en de cuison was nie goed dus heb ik het terug gestuurd en twas allemaal geen probleem hihihi. Alles aan Ghilain te danken.

De vrijdag dan, de niet zo gekende dingetjes:
Palais Royal, de galerieën, oftwel de passages van de rijke van vroeger, Hotel De Ville
Daarna de Notre Dame, waar ik eindelijk eens binnen ben geweest en de prachtige roset heb gezien. Ik moest plassen en er was een openbaar toilet, maar ja twas juist 12.01 en zei de mevrouw: c’est fermer madame, à midi c’est fermer et maintenant c’est midi. TGOOOOOOO :p
We zijn dan gaan eten in Rue de La Huchette in de Quartier Latin. De studentenbuurt. Ik kippetje aan ’t spit en Kenny Boeuf Bourginon.
Daarna hebben we nog wat rondgewandeld. In het Pantheon, prachtig monument over de Franse revolutie en het Jardin de Luxembourg.


Daarna naar het Louvre. Onder de 26 mag je de vrijdag gratis binnen, dus dat was heel leuk. Tis echt fenomenaal, kolossaal en gigantisch. Die Napoleon, Charlemagne (Karel de Grote) hadden toch echt wel overdreven. Dat heb ik echt nog nooit gezien en heb nochtans al veel kastelen gezien. We mochten in het Louvre blijven tot 21.15 maar om 20.15 hadden we echt onze limiet bereikt. We konden geen voet meer verzetten. Onze voeten deden echt superpijn. Dus zijn we gewoon iets gaan drinken in de Starbucks. En daarna ons bedje in.

De laatste dag nog genoten het ontbijt. Twas gezellig klein en lekker die croissants J
Toen we buiten kwamen was het echter direct veel minder. Het regende pijpenstelen. Nuja we hebben de metro gepakt en de Eifeltoren gezien vanaf een prachtig plekje dat Kenny kende. Je kon hem supergoed zien. Toen ik de hoek omdraaide van de straat stond hij daar. Voor de eerste keer in Parijs vond ik de Eifeltoren mooi. Ik kon hem perfect zien. Jammer van het weer. Het topje zat in de mist.
We zijn dan naar Galerie Lafayette geweest. Man toch, zo’n winkelcentrum en die koepel. Twas er gigantisch druk en duur :p Weer al die sjieke merken, ook mijn gezichtsproductjes (tip tip) Clarins, het hele assortiment.
Daarna zijn we iets gaan drinken in e sjieke keet. Ma echt sjiek. Twas lik zo loungieachtig. Met obers met hemdjes en dasjes J en ze vroegen of ik een glaasje champagne wou (natuurlijk niet gedaan anders DUUR!!) en twas zo met verdiepen lik, maar in glas en rood licht. Tgooooo zoooo mooi.
Daarna iets gaan eten bij de opera. Toen begon het te sneeuwen. Zijn we naar Pere Lachaise (kerkhof) geweest. Twas ijzig koud. Echt niet aangenaam. Maar we hebben mooie dingen gezien.


En dan ja wast afgelopen. Treintje terug en nu zit ik terug in Gent.

31.1.09

Gisteren Brugge, donderdag Parijs.

Mijn goede voornemen, zoals je natuurlijk nog weet, was meer reizen. Ik ben er alvast mee gestart. Het reisje naar Parijs is geboekt. Donderdag vertrekken we tot zaterdag.
Om alvast te oefenen gingen we gisteren naar Brugge. Mijn favoriete Belgische stad. Omdat mijn liefje nog niet overtuigd was van al het moois, heb ik hem ondergedompeld in het prachtige stadje.
We begonnen in de winkelstraat, alwaar ik ontdekte dat mijn lief eigenlijk ook wel een zwak heeft voor de Hema en gekke hoedjes en zonnebrillen van de H&M.
Veel meer vond ik er ook niet aan, aan al dat winkelen. Dus verlieten we al gauw dit pad en gingen op zoek naar de nieuwe Fnac. Drie verdriepingen hoog, met een speciaal Fnac café, zelf in Gent vind je dat niet. We aten er een snacksje en speelden een heel oninteressant spelletje op de Wii.
Daarna vond ik dat het genoeg was geweest en we vertrokken zomaar ergens naartoe. We wisten niet waar we waren, maar het was er overal zo mooi. De burg, de reien, de Onze-Lieve-Vrouwekerk, het Begijnhof en het Minnenwater. Ik vertelde mijn liefje duizende stomme weetjes over alles wat je in Brugge kon vinden. Hij geloofde me zoals steeds eerst niet, maar moest me nadien toch meegeven dat ik een slimme geschiedenis brokke ben....
Alsof dat nog niet genoeg was, knielde hij voor me in het midden van het mooiste pleintje in Brugge. Mijn dag kon niet meer stuk.

Op naar Parijs dus...

21.1.09

Burgerpizza


Once again...
Originally uploaded by Hell to the yeah, son!

Nu het examentijd is, is het moment aangebroken om echt heel decadent te eten.
Eigenlijk eet ik niet decadent, maar drijven mijn gedachten steeds weg naar heerlijk en decadent voedsel.
Ik ben in de ban van Het hamburgerbed en alles wat met fast-food te maken heeft.
Hoe het feitelijk komt, daar heeft iedereen het raden naar. Ikzelf verga momenteel van de maagpijn, door de grote adrenalinestoten en grote amount aan stresspieken. Maar toch drijven mijn gedachten weg, naar een stuk pizza uit een doos, een Bicky Burger 's nachts verorberen met mijn liefje, frieten overgieten met rauwe eieren en vet veel stoofvleessaus, en DIT... Dit is het gewoon. Het beste idee ooit. Wansmakelijk vies en vettig, maar toch zo aantrekkelijk. Wanneer ik me het volgend semester een beetje down voel, dan maak ik dit. Niets kan beter zijn dan dit!!

2.1.09

Lijstje

Omdat ik gespiekt heb bij iemand anders en ik het wel een leuk idee vond:

Dingen die ik in 2008 voor het eerst deed:
*snijden met superdeluxe koksmessen
*dingen doet met een iphone
*naar een Upper@home party gaan
*naar een mis gaan
*naar de Chippendales gaan kijken

Dingen die ik in 2009 meer wil doen dan in 2008:
*uitgaan in Gent
*reizen
*koken
*zwemmen
*musicals gaan kijken (mensen die Annie willen zien?)

Dingen die ik in 2009 minder wil doen dan in 2008:
*stressen
*alles negatief zien
*eten

Dingen die ik wens voor 2009:
*dat ik minder darmontstekingen/maagontstekingen heb
*dat Kenny en ik gelukkig blijven
*dat ik mijn vriendinnetjes blijf zien, ondanks de soms verre afstand
*geluk (in alles)
*minder armoede