28.4.09

Geknaag

Een sociale school, zo heet het... Hogeschool Gent, richting Sociaal-Werk. Uren moeten we verslijten aan reflecties schrijven en dan gebeurt dit... Ik voel me er echt niet goed bij en omdat ik het niet aan Kenny kan vertellen doe ik het maar hier.
Tijdens groepswerk moet iedereen een enveloppe maken met daarop je naam. Deze legde de lerares vanvoor en daarna moest je vier briefjes richten naar mensen, met daarop een positieve eigenschap van hen. Natuurlijk lijkt het leuk in het begin, maar wat als iemand dan geen briefje krijgt. Ik dacht bij mezelf ik schrijf eens naar mensen waartegen ik nog niet heb gezegd wat ik leuk vind aan hen. En daarom zit ik nu dus met geknaag.
Ik had een aantal briefjes in mijn enveloppe. Maar een vriendin had er geen. Ik zag aan haar dat ze er wel zwaar aan tilde. Het is natuurlijk niet tof, dat iemand geen briefjes krijgt. Maar de lerares moet dat zelf toch ook weten dat dit kan voorkomen en dat iemand zich daardoor heel erg slecht gaat voelen. Ik vind eigenlijk dat dit niet kan als oefening. Zo voelt iemand zich toch direct uitgesloten. Ze had beter iedereen naar iedereen een positieve boodschap laten schrijven.
Dus nu zit ik ermee, maar ik heb het voor mezelf opgelost... Ik heb haar gesmst... Haar wat moed ingesproken en ze was er heel blij mee...
Gelukkig kan ik mij er nu ook bij neerleggen.

3 opmerkingen:

Kenny Deriemaeker zei

Tis wat onnozel om je slecht te voelen over zo'n klasspelletje, maar kan me inbeelden dat het toch wel steekt.

Op dat moment heb je gewoon iemand nodig die lief genoeg is om een berichtje te zenden :) Goed gedaan, maudio.

x

Didier zei

Hebben we ook moeten doen. Het leuke is dan positieve dingen schrijven. Maar wij moesten ook negatieve doen. Das veel minder leuk :D

Sommige mensen hebben veel vrienden andere minder. Sommige hebben niet veel vrienden in de klas maar mssn meer erbuiten. Tis natuurlijk niet leuk dat je zo'n dingen tegekomt. Een betere uitwerking van die opgave ging goed geweest zijn :p. Jammerlijk genoeg hebben veel van die docenten amper ervaring in hun opleiding gekregen om met zo'n lessen om te gaan.

Anoniem zei

het verborgen kantje aan dit spelletje, je leert ermee leven dat je er wel eens alleen voor staat. Niet iederen kan er altijd zijn voor jezelf
Confrontatie is zeer leerrijk!
maar trek je het niet aan, de wereld draait verder, met of zonder briefje!