22.4.09

Cuisiner en français

Ik dacht dat het wel zou overgaan, mijn gekke fascinatie van kookblogs, kookprogramma's, kookshops, ... Maar eigenlijk gaat het helemaal niet over. Zo erg al dat ik nu zelf in het Frans naar kookprogramma's kijk.
Eigenlijk ligt de schuld niet bij mij, maar bij E. Op een dag las ik dat ze ging meedoen aan het kookprogramma Komen Eten op Vijftv. Omdat ik zo ontzettend benieuwd was naar hoe ze eruit zag en wat anderen over haar eten zouden zeggen, heb ik gewoon alle afleveringen moeten bekijken, want zij kwam als laatste. Omdat ik het zo'n leuk programma vind, bekijk ik het nu ook op RTBF, in het Frans dus.
Al moet ik zeggen dat het programma daar toch een groter sterretje verdient dan bij ons.
-Ze zijn met vijf mensen, dus vullen de vijf dagen van de week ipv hier vier.
-Ze hebben een entertainingsmoment waarbij ik altijd heel hard moet lachen (zoals daar was Sumoworstelen)
-Ze hebben luxueuzere hapjes dan bij ons
-Ze zijn eerlijker

beter dus om naar te kijken, voor mijn kookkunsten en voor mijn Frans.

5 opmerkingen:

Charlien zei

Evelien Rutten maakt over 't algemeen ook de kook-artikels in de Flair!
De Britse "Komen eten " daze nu op Vijftv uitzenden is toch ook over 5dagen?

Maud zei

Ja maar die aan die Britten ben ik niet echt :p daarmee liever de Franse versie.
Kwetet kheb ze ook al zien staan in de Flair, ook halfnaakt in een sauna ;)

charlien zei

Idd, 'k heb et ook gezien.
En 'k heb ze ook eki zien staan in e kooktijdschriftje dawe ergens gratis hadden gekregen.

Maud zei

Ik dacht daze ook voor de Delicious schreef, maar weet het niet zeker...

Didier zei

Heh als het etzelfde is als de kookprogramma's die kik heb gezien. Amai hou uw hart maar vast.Want met de cholesterol da je ga opdoen ga je nem niet lang houden. Alles in boter en alcohol. Man man man. Maité kon er nog wat van :D Nen heel zwijn braden aant spit enzo. Als ze flambeerde t kot was te klein :D En t beste van al telkens als ze alcohol in een gerecht deed dronk ze zelf nog nen glas. Maar gelijk da ze constant met alcohol kookte.