26.2.08

Uitstapje Brussel

'We gaan naar Brussel', zei Annick, mijn lerares praktijk. Leuk dachten we allen.
Totdat we vandaag in Brussel waren. Mijn vriendjes wachtten mij op in het caféetje van Gent St. Pieters. Om 12u57 hadden we een trein.
'Waar is Annick?', dachten we. Toen de trein aankwam, kwam zij ook aan. 'Oef', zeiden we, want niemand van ons wist de weg.

Aangekomen in Brussel was het natuurlijk aan het regenen. Tot mijn verbazing waren er ook heel wat vermoeiende heuveltjes, die we een paar keer op en af moesten lopen, vermits we verkeerd waren gelopen. (jaja zelfs met Annick)

Uiteindelijk aangekomen in Amazone (http://www.amazone.be/). Direct alle meisjes als pasgeboren eendjes de leider achterna om het toilet te vinden. Toen begon de pret.
We kregen een uiteenzetting van wat Amazone nu precies was en hoe interessant de website wel niet was. 'Kut', dachten we allen, 'zooo saai'.
Daarna kwam een heel erg feministisch geïnspireerde vrouw ons toespreken, vanuit het standpunt de vrouwenraad. Het werd beter. Ze vertelde een leuke anekdote en iedereen luisterde aandachtig verder. Toen kregen we nog het verhalen van Zijn te horen. Ook wel interessant vond ikzelf.
Als afsluiter (wat het hoogtepunt van de uitstap had moeten worden) werden we uitgenodigd om de tentoonstelling te bezichtigen. Een aantal muren met een fotoreeks verdeeld over de eerste en tweede verdieping.

Het had niets weg van een hoogtepunt. Het enthousiasme was weg. En ook wij waren weg. Terug naar het station, de heuveltjes naar beneden, langs de hoerenkoten, wachten op de trein.
Ochja het was toch beter dan 4u saaie les.

24.2.08

Nog eens tijd gehad


1.

23.2.08

*hartje*eendje


Als je het nu nog niet weet, dan is het omdat je mij niet kent. Iedereen weet dat ik zot ben van eendjes. Ja, ik had gezegd dat ik er genoeg had, maar het is onweerstaanbaar. Wanneer ik ze zie, fonkelen mijn ogen. Geen echte eenden, die zeggen me niets. Pluimachtige wezens in het geheel zeggen met niets. Maar wel andersoortige eenden: stenen eendjes, badeendjes, chocoladeeendjes, snoepeendjes, designeendjes, knuffelbeereendjes, zeepeendjes, ...

Ik heb al een heuse collectie... maar er kan nog altijd een bij denk ik dan zo... dusja surf eens naar http://www.badeendwinkel.nl/ en bestel een eend voor mij. Ik zal je dankbaar zijn.

22.2.08

De trein


Heb jij ook zo van die spannende leuke verhalen? Ik wel. Zoals gisteren.

Ik stap op om 15u20, op de rechtstreekse trein naar Kortrijk-Poperinge van 15u41.
Toen hoorde ik het spannende verhaal van de gestolen fiets.
Zegt de ene: 'Op school is het niet nodig hoor dat ik mijn fiets sluit'.
Zegt het meisje:'je moet toch iedere keer je fiets sluiten.'
Zegt de jongen: 'maar ja hij was nu toch gesloten'
Zegt het meisje 'ja maar met zo'n dom slot' (het was een rood slot, die hij al 3x had gelast en die zo dun was als een pink)
Zegt de jongen: 'ja ik weet nu dat ik het niet meer zal kunnen gebruiken'.
Daar moet je dus tot Deinze naar luisteren.

Van Deinze tot Kortrijk.
Er stappen vier werkmensen op. Twee komen er voor mij zitten en een naast mij. De kaartjesknipperin komt binnen.
Zegt ze:'dag luc'
Zegt hij: 'ik ben luc niet hoor'
Zegt zij: 'maar jawel'
Zegt hij: 'maar nee, het is mijn tweelingsbroer'
Zegt zij:'maar nee je maakt me iets wijs'
Zegt hij:'ik zal mijn paspoort tonen'.
Ze kijkt.
Zegt ze:' aja je hebt gelijk' ...
(ter info: Luc, was machinist bij de NMBS, daarom dat de kaartjesknipsterin hem kende)

Aangekomen in Kortrijk.
Mijn lief stapt op, maar hij is niet alleen. Hij wordt gevolgd door wel 10 kleine kleuters (lees pubers). Die tot Komen zitten te luisteren naar techno-muziek.

Vanaf Komen tot Ieper eindelijk op het gemak. Rustig, zonder wilde verhalen.

De trein stopt: 'station Ieper'.

20.2.08

De wombat

Over wat heeft ze het nu weer, denk je wellicht. Wel over de wombat. De wombat is een gravend buideldiertje dat leeft in Australië en Tasmanië (ja, goed gezien, zoals de Tasmanian Devil).
Vroeger had ik een film waarin de wombat de hoofdrol speelde. Echt super. En nu is er een groep die zo heet: de wombats.
Ik ben helemaal gek van hun liedje. Maar het beste vanal is de Wombat in hun videoclip. Echt super. Klikken dus.


19.2.08

Paula de koe

die paula is een koe
die zegt niet alleen boe
die maakt een vla met koeienvlekken
speciaal voor echte lekker bekken
vanille choco
choco vannille
te gekke paula met haar bril aan
paulavla is echt speciaal
coole vlekken allemaal
Eindelijk heb ik ze. Wel de choco-vanille. Maar het kan me allemaal niet schelen. I love PAULA

18.2.08

Gekrantiseerd

Ppff het is niet meer normaal. Bijna ben ik het krantenvrouwtje van Gent.
Ik lees graag de krant. Het is informatief, ontspannend, educatief, vormend, soms ludiek, aangrijpend,... Maar deze keer is het precies of ik heb een obsessieve liefde voor kranten gekregen. Althans voor De Standaard en voor De Morgen.
U vraagt zich waarschijnlijk wel af waar mijn passionele verlangen voor het dagblad vandaan komt. Wel, het begon allemaal met de lessen MAP (maatschappelijk assistent in de praktijk). Ik moest een actualiteitsmap aanleggen. Het begon met 1 artikeltje voor nieuwjaar. 'Zoek in de krant een artikel die je in verband kan brengen met de afstudeerrichting '. En nu ja... nu moet ik er weer zoeken. Overal denk ik 'o ja, dat is misschien interessant' en nu ligt mijn kot vol met krantenartikels (terwijl ik er maar 3 moet hebben).
Ik vraag U geef mij een nieuwe verslaving... Het is niet meer leefbaar. (Misschien moet ik Sien en Maria ter hulp roepen)