Met de metro richting hotel. We hebben eventjes moeten zoeken, want we waren de verkeerde kant uit gegaan, maar ondertss hadden we al de Sacre Coeur gezien. Het was dus echt heel dicht van ons hotel. We hadden geluk en mochten er sochtends al in. Daarna hebben we een heel leuke wandeling gemaakt in Mont Martre en beneden de berg als je de boulevard afloopt kom je de Moulin Rouge tegen, dus hebben we ook gedaan.

We besloten om de Champs Elysees door te wandelen, maar dat bleek de dag nadien niet zo verstandig te zijn geweest. Veel Starbucks. Een Peugeot winkel, met heuse bolides, echt geheel futuristisch en de chiqste winkels, lik Louis Viton en wuk ej daar nog allemaal :p. Aan het einde kwamen we lik bij twee mooie gebouwen, wat het precies is weet ik nog niet. Maar het ene hete Petit Palais. Met de fameuse brug Le pont des Invalides, met al dat goud en zicht op de Eifeltoren. We hadden hem al gezien op Mont Martre.
Via de Seine doorgewandeld naar place de La Concorde en het Louvre. Ik was verbaasd van het mooie gebouw. Het staat vol met filosofen. Voltaire, Rousseau. Het is zo aimabel allemaal en het straalt echt het heroïsche van die tijd uit.

De vrijdag dan, de niet zo gekende dingetjes:
Palais Royal, de galerieën, oftwel de passages van de rijke van vroeger, Hotel De Ville
Daarna de Notre Dame, waar ik eindelijk eens binnen ben geweest en de prachtige roset heb gezien. Ik moest plassen en er was een openbaar toilet, maar ja twas juist 12.01 en zei de mevrouw: c’est fermer madame, à midi c’est fermer et maintenant c’est midi. TGOOOOOOO :p
We zijn dan gaan eten in Rue de La Huchette in de Quartier Latin. De studentenbuurt. Ik kippetje aan ’t spit en Kenny Boeuf Bourginon.
Daarna hebben we nog wat rondgewandeld. In het Pantheon, prachtig monument over de Franse revolutie en het Jardin de Luxembourg.


De laatste dag nog genoten het ontbijt. Twas gezellig klein en lekker die croissants J
Toen we buiten kwamen was het echter direct veel minder. Het regende pijpenstelen. Nuja we hebben de metro gepakt en de Eifeltoren gezien vanaf een prachtig plekje dat Kenny kende. Je kon hem supergoed zien. Toen ik de hoek omdraaide van de straat stond hij daar. Voor de eerste keer in Parijs vond ik de Eifeltoren mooi. Ik kon hem perfect zien. Jammer van het weer. Het topje zat in de mist.
We zijn dan naar Galerie Lafayette geweest. Man toch, zo’n winkelcentrum en die koepel. Twas er gigantisch druk en duur :p Weer al die sjieke merken, ook mijn gezichtsproductjes (tip tip) Clarins, het hele assortiment.
Daarna zijn we iets gaan drinken in e sjieke keet. Ma echt sjiek. Twas lik zo loungieachtig. Met obers met hemdjes en dasjes J en ze vroegen of ik een glaasje champagne wou (natuurlijk niet gedaan anders DUUR!!) en twas zo met verdiepen lik, maar in glas en rood licht. Tgooooo zoooo mooi.
Daarna iets gaan eten bij de opera. Toen begon het te sneeuwen. Zijn we naar Pere Lachaise (kerkhof) geweest. Twas ijzig koud. Echt niet aangenaam. Maar we hebben mooie dingen gezien.



