31.10.08

Op stage (1)



Voor al mijn lieve vriendjes en vriendinnetjes die willen weten hoe ik het stel:



Eerst eens kort schetsen:
  • OCMW Menen: dienst rechtshulp
  • Stagebegeleider: jonge man van 28 à 29 jaar
  • Supervisor: man met lange blonde haren en cowboybotten

Op 3 november, maandag aanstaande moet alles in orde zijn: stageplaats, stagecontract, stagementor,...

Tot vandaag was alles in orde behalve mijn stagecontract. Het was dan ook heel de week heen en weer getelefoneer om alles in orde te krijgen en heel wat stress in de buik. Maar het is me gelukt, dankzij mijn goede stagebegeleider. Alles verloopt er zo officïeel dat het alle administratieve dingen veel te laat in orde zijn.


De risicoanalyse zorgde voor heel wat problemen. Heel wat risico's loop ik als ik het zo bekijk, kans op agressie van patiënten 10 punten, blootstelling aan rugbelasting 10 punten, elektrische risico's 6 punten, mogelijkheid tot snijwonden aan de snijmachine 7 punten, mogelijkheid tot TBC 7 punten,... Een heel groot risico voor agressie en TBC... Dat belooft, dat wordt handen wassen.

Er zijn ook positieve zaken: zo heeft mijn stagebegeleider gezorgd dat ik mijn eigen bureau heb en binnenkort ook mijn eigen pc, er is 's middags soep, cola, limonade, water en een microgolf...

En ik heb er mijn eigen badge! Ik klok in wanneer ik wil en ik ga weg wanneer ik wil. Ik moet gewoon aan 272u komen.

Maandag, woensdag en vrijdag kan je telkens met je problemen over echtsscheidingen, onderhoudsgeld, sociale woningen ed bij mij terecht van 9.30-11.30 en de donderdag van 17.30-18.30.

Verder is er nu nog niet veel te vertellen, maar ik hou je op de hoogte, volgende week weer ;-)


XOXOX

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik zal je belevenissen en fratsen met plezier volgen.

Veel succes met je stage. Ik hoop dat je er een leuke en leerrijke tijd zal hebben!

Zoen
x

Didier zei

The what and the who now :p

Van die risicoanalyse moet je niet zoveel aantrekken. Da kan je overal wel oplopen of tegenkomen. Maar kvin et wel grappig da ze TBC vermelden. Er zijn zoveel andere dingen da je kan oplopen en tegenkomen da k et wel heel specifiek vin :p


Die uren, zijn dat e uren dat het kantoor open is of zijn dat de uren da specifiek voor jon zijn?

Allé laat maar twuk weten van hoe je het daar stelt. Tzal wel de moeite waard zijn :D

Maud zei

Nee dan zijn het zitdagen, dus is iedereen welkom :)