7.11.08

Op stage (2)


Het is vrijdagmiddag 12.30u. Geen stage meer deze week. Ik heb 39u gewerkt.
Ik ben best wel trots op mezelf.

Het was echt superleerrijk en gevarieerd.
Wat heb ik deze week zoal gedaan

  • zitdagen bijgewoond
  • vragen van de zitdagen behandeld: brieven opmaken, telefoneren, faxen naar advokaten...
  • brieven opmaken voor herstel in eer en rechten (dus voor goed gedrag en zeden)
  • brieven opmaken voor pro deo advokaten
  • andere brieven ;-)
  • indexering van het onderhoudsgeld berekenen (niet echt mijn ding, dat rekenwerk, maar het is gelukt)
  • een voorstel doen, qua systeem om de nieuwe wachtlijsten van de sociale woningen te kunnen raadplegen, omdat er een nieuwe wetgeving is (dus die ook uitpluizen)
  • opzoekingswerk (op internet en in wetboeken): erfrecht, indexering, eerherstel, collectieve schuldenregeling, EOT (echtscheiding met onderlinge toestemming)
  • plaatsbeschrijving (=huurder gaat naar een andere woning en dus moet er gekeken worden of alles daar in dezelfde staat wordt achtergelaten, zoniet wordt dat van de huurwaarborg afgetrokken)
  • huisbezoeken (2)
  • verzoekschrift tot collectieve schuldenregeling opstellen: dat is voor de procureur des Konings, alle schulden staan daarin en ook welke de vaste kosten zijn die een persoon maandelijks/jaarlijks heeft, gezinssamenstelling, motivatie waarom de persoon deze regeling verdient... (hier ben ik toch wel een dag aan bezig geweest, ik ging dan ook met hangende pootjes het dossier terugbrengen, naar de collega van mijn stagebegeleider, maar haar commentaar was: "je hebt er toch iets van kunnen maken zie ik, ik ben positief verbaasd, je hebt dat goed gedaan" *bloos*bloos*)
Dit voor zover mijn taken. Nog wat andere dingen.
-De mevr. aan het onthaal is een heel sympathieke :p
-De mevr. voor het Rijksregister heeft een beetje moeite om mijn naam te onthouden
-Parissa, een meisje uit 3SW, doet ook stage in het OCMW, schuldbemiddeling en meestal eten we samen (met de bende) en gaat mij examenvragen doormailen voor sociale economie ;-)
-Mijn stagebegeleider is wel sjiek, maar hij kan echt niet stilzitten :d
-De secretaris is een beetje een muggezifter
-De voorzitter zegt 'hoe ist maatje' tegen me
-Er is altijd verse soep
-Iedere eerste donderdag van de maand is er koffiepauze (gisteren ook, met koekjes van de Lidl *insider*)
-Ik spreek Frans tegen mijn cliënten :p (maar ook Nederlands)
-Ik ken al 5 namen.
-Ik moet een sleutel meehebben naar het toilet ;-)

XOXOX tot volgdende week

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Amai, je mag wel heel veel doen. Zo sjiek!!
Ezo gaje wel veel bijleren natuurlijk.
'k Ben blij dajet daar goed stelt en dat er iedere dag verse soep is.

Zoen
x

Anoniem zei

hoi, ocmw is een boeiende en uitgebreide materie hé.

Maud zei

haha ik praat altijd over de soep é, maar k' eet er eig nooit :d

Didier zei

Heh, enige reden waarom je nog geen soep hebt gedronken? Wie weet is da een verhaal op zich :D "Maud en de OCMW soep"

Al moeten sterk houden met al die ellende dat mensen kunnen tegenkomen? Kdenk dat de verhalen nie altijd de gemakkelijkste zijn om te verteren.

Ellen Ervinck zei

Hei!
Amai ik zou niet weten hoe ik aan alles dat je zonet opgenoemd hebt zou moeten beginnen, chapeau! Het klinkt alsof je het echt naar je zin hebt, ben blij voor je!
Knuffel
Ellen