23.6.08

Publieke sauna

Jaja ... Publiek

Toen ik de bon kreeg voor mijn verjaardag was ik helemaal enthousiast, totdat ik zag dat het publiek was. Publiek, zo met iedereen naakt in de sauna. Oude mannen met slingerwielies en behaarde vrouwen. Een echte orgie?? Ik mocht er echt niet langer bij blijven stilstaan.
Gelukkig stelde mijn liefje me gerust... 'Als je het niet leuk vind dan gaan we gewoon weer weg'.
Och... Het was zooo lief van hem om me een welnessbon cadeau te doen, ik wilde wel een beetje moeite doen, per slot van rekening wist hij zelf niet dat het publiek was.

Dusja vrijdag zijn we dan maar met een bang hartje vertrokken richting De Pinte. Een heus saunacomplex stond plots voor onze neus.
We gingen binnen, gelukkig moesten we nog even wachten voor de mevrouw ons hielp. We hoorden ondertussen van de mensen voor ons dat het ook hun eerste keer was, wat ons wel gerust stelde.

Uiteindelijk was het onze beurt, kregen we een badjas en badslippers en sleuteltjes voor de kastjes. 407-408.
We deden onze badjas aan en gingen naar beneden. Het eerste wat ons opviel was het grote aanbod aan welnessdingetjes: een binnenzwembad, een sauna, een biosauna, een stoomkabine, een infraroodkabine, jacuzzi, tafeltjes met warm voetbad, een buitenzwembad, een dompelbad, en koude douches en warme douches met zeepjes en scrubbingdingen...

Daarna zagen we pas andere mensen, eerst wat onwennig maar al snel trokken we er ons niets meer van aan. Telkens je uit de sauna of ander ding kwam deed je een handdoek rond je of je badjas aan... Wanneer je in de sauna je handdoek wou aanlaten was dit geen enkel probleem. Wanneer je niet meer wou blijven ging je gewoon weg, en dat is wat wij deden. Wij gingen wanneer het rustig was en wanneer het te druk was gingen we ergens anders, er waren genoeg dingen voor iedereen. Ook door het donkere licht zag je elkaar bijna niet, zeker in de stoomkabine niet.
Het grootste deel van de tijd zaten we alleen met z'n 2 in de sauna, jacuzzi, stoomkabine, biosauna...

Het leuke aan Saunate is dat je daarna of wanneer je zelf wil, in de bar kan zitten in badjas en iets drinken of iets eten...

Ik was echt helemaal ontspannen als ik buitenkwam. Ik zou zeker teruggaan. Maar dan wel met mensen waar ik me echt aan bloot durf geven *wink*
Het is zeker de moeite waard en dat vonden heel veel andere mensen ook, want er waren er veel :) heel veel vriendinnen zelfs ...

7 opmerkingen:

Kenny Deriemaeker zei

Jah ik wist niet dat het publiek was. Ik wil ook helemaal geen slingerwielies zien :(

Majallé, twas zeer de moeite. Al dat vreemd vlees begint toch te vervelen na een halfuurtje of zo...wruvn

Anoniem zei

Amai, sjieke dinges zeg!
Al spreekt dat publieke me eigenlijk ook ni zo aan...

Maud zei

Ik vind nu daj het moet meegemaakt hebben vooraleer je er kan over praten ...

Didier zei

Ieder zijn ding hé. Kweet zelf ook nie of et iets voor mij zou zijn. Maar eerst zal da wel raar aanvoelen, maar mensen geraken vlug iets gewoon. Wie weet da k oois nog eens ga gaan. Kga niets uitsluiten.

Goesting om te gaan Charlien ;)

Anoniem zei

ja, 't akkoord da'k me pas een mening kan vormen als ik et keer heb gedaan.
'k Zeg gewoon dat me ni zo aanspreekt, gewoon omda'k ni trots ben over m'n lijf en me daar te onzeker voor voel. 'k Zou daar zeker ni in me nakie gaan zitten peis ke.
Mag e badpak/bikini ook?

Didier zei

Er zijn sauna's waar je met badpak mag gaan. Ken lik oort da er nie ver van ier één zou zijn of zou geweest zijn. Dus er is voor ieder wel wils.

Maud zei

daar mocht geen badpak of bikini
je moet je niet onzeker voelen ken ik ook geen prachtlijf.
trouwens er was daar een madam veel dikker of jij, zij schaamde haar ook nie, en kvond het ook niet raar da zij daar zat, en wss heeft kenny haar niet eens gezien, of mss wel want ze zat naast hem :p
en kheb nu ook wel ontdekt dat magere mensen ook nie echt mooi zijn, ze hebben slingertetten of platgedrukte :p
iedereen heeft wel iets
maar zoals ik zeg, tis nie daj naar elkaar kijkt, je ziet elkaar passeren, maar kheb niemand ooit naar mij zien kijken of naar kenny (haha kenny in je oge me je hoofdletters)
ik zou een badpak ook niet aanraden in de sauna, tis veel te heet en die stof vind ik maar plakken aan je.
ik heb het liefst een handdoek rond me
en deze sauna vond ik veel prettiger dan een intieme, omdat die intieme maar voor vier man ofzo zijn en ik vind dat je dan te dicht van de stenen moet zitten en dat brandt bij mij.

zou je ook nie me mij naar een sauna gaan?