28.1.08

nieuwjaarsreceptietijd


Ware het al niet erg genoeg dat ik examens heb en zo er niet bij kon zijn gisteren.

Gisteren toen Caroline Gennez (mijn nieuwe voorzitster), haar nieuwjaarswensen en die van de partij uit de doeken deed. Een waar huzarenstukje zette ze op haar nieuwe voorzitterspalmares. 'Regering moet niet acteren, maar regeren', zei Caroline. Weeral een flinke uithaal tegenover de nieuwe federale regering. Geweldig doen ze het, vindt u ook niet? Maanden aan een stuk moeten we eerst wachten tot ze een compromis vinden, daarna moeten we maanden (of zullen het jaren worden) wachten op de waarmaking van hun beloftes. Waar blijft schijnheilige Leterme nu met al zijn felle uitspattingen. Zo schijnheilig dat hij nu al met niemand mee overeenkomt, noch met NV.a noch met Vld.

Ik zeg het U mensen, een grove fout is gebeurd!


3 opmerkingen:

Didier zei

Wat je hier vertelt is waar. Er zijn grote fouten gebeurd. Toch mogen we niet vergeten dat CD&V onderwerpen aanpakt die andere partijen uit de weg gaan. De reden dat het niet goed gaat in de politiek is dat iedereen koppig is. Nu om bij het onderwerp te blijven, kritiek geven is makkelijk. Maar vreemd genoeg is de SPa een van de weinige partijen die ik de afgelopen maanden heb gehoord. Ze leken zich te schuilen voor het aankomende onweer. Nadien afkomen met grote taal vind ik persoonlijk beetje ongepast.

Maud zei

@didier
Ik vind het lief dat je een reactie achterlaat, maar ik wil er toch even op reageren. De sp.a heeft inderdaad een heel eind niets van zich laten horen, dat zal wss geweest zijn, omdat ze bezig waren om van de partij weer iets te maken. Het is niet zo evident om zonder een goeie ruggegraat (en die had ze niet meer na de verkiezingen) zomaar commentaar te gaan geven op vanalles. Binnen de partij is ondertussen heel wat gebeurd, zodat ze weer dergelijke kritiek zou kunnen geven, zo zijn er de voorzittersverkiezingen geweest en een degelijke herwerking van de doelstellingen van de partij. Zonder voorzitter kan je moeilijk kritiek gaan geven.
Een andere optie kan ook zijn dat de sp.a zich helemaal niet wou bemoeien omdat het voor hen geen enkele rol speelde, ze hebben gezegd dat ze niet zouden meedoen, dus waarom moesten ze zich eigenlijk iets aantrekken, zij stonden klaar als oppositiepartij. Nu de regering er bijna helemaal is, staan zij klaar om een rol als degelijke oppositiepartij te spelen. Ik vind het heel erg goed dat zij zich niet gemoeid hebben, want zoals steeds zouden zij weer de zondebok zijn.

CD&V pakt niet zoveel andere programmapunten aan dan de andere partijen, als je kijkt naar de verkiezingsprogramma's dan zie je dat de meeste onderwerpen overeenkomen, alleen hebben ze andere hoofdpunten. Zoals sp.a de mileuproblematiek hard aanpakte.

Maar cd&v/nv-a was (zonder rekening te houden met de MR) de grootste partij, zij moet nu ook al haar beloftes nakomen en ik vind dat ze daar weinig in slagen. Ik vind dat Leterme de strijd nogal rap opgeeft.

Maarja wij twee zullen het nooit helemaal eens worden... en dit blijft dan ook een niet bediscussieerbaar onderwerp

Didier zei

Heh, je kent me al goed. Ik ben als het ware je tegenpool. Niet erg. Alle grote figuren hebben een tegenpool. Sherlock Holmes had Moriarty...

Dus je hebt het laatste nog niet van me gehoord...